20151204_121647

Desde GESTINGRAL recomendamos a todos los que queráis abrir un plan de pensión que antes de hacerlo comprobéis si realmente os sale a cuenta. Para ayudar a resolver esta pregunta, la asesoría de Vilanova ofrece estudios totalmente gratuítos a los interesados para hacer visible, en cifras, si vale la pena o no contratar el servicio.

Hay que tener mucho cuidado con las ofertas. Últimamente se pueden ver varios anuncios de grandes compañías que ofrecen porcentajes altos de intereses al traspasar el plan de pensión. Insistimos, hay que ir con cuidado Leerse bien la letra pequeña y no firmar nada hasta estar bien asesorado. En este caso, por ejemplo, el famoso tanto por ciento no se cobra hasta la retirada del plan, en el momento de la jubilación. O sea que dar, lo que sería dar…de entrada no te dan nada.

“Los planes de pensión se deben pensar a largo plazo. Y los cambios –de banco o compañia- se deben realizar por una cuestión de más o menos confianza o por circunstancias personales”, explica Amadeu Pujol, administrador de GESTINGRAL. “Por encima de todo, sin embargo, lo más importante es estar bien asesorado”, añade.

Porqué es importante estar bien asesorado?
Pues porque puede haber “sorpresas” desagradables. Según el tipo de plan y condiciones por las que optemos, se puede llegar a perder hasta un 30 o un 40% del capital destinado. Una situación que, evidentemente, no paso si previamente recibimos el asesoramiento de un experto.

“Lo primero que hacemos siempre es estudiar la situación de la persona interesada. Y después le hacemos un traje a medida: buscamos el plan que más se le ajusta, o si no le sale a cuenta, le recomendamos que no lo contrate”, asegura Albert Pujol, responsable del departamento de seguros de GESTINGRAL.

En este estudio se determina también lo que se puede ahorrar el interesado en la declaración de la Renta. El ahorro puede ser mayor o menor, según el nivel de renta de cada cliente. Y en algunos casos, el ahorro es extraordinario. A continuación, un caso real vivido en GESTINGRAL:

“Recientemente hemos tenido el caso de un cliente que, recomendado por nosotros, puso 3.000 euros al plan de pensión y después Hacienda le devolvió 1.000. Una tercera parte de lo que había destinado!! Pero es que en ocasiones el ahorro fiscal puede ser superior al 40%. El porcentaje de rendibilitat fiscal es muy elevado”, Amadeu Pujol (4-12-2015).

20151204_121647

Des de GESTINGRAL recomanem a tots aquells que vulguin obrir un pla de pensió que abans de fer-ho comprovin si realment els hi surt a compte. Per ajudar a respondre aquesta pregunta, l’assessoria de Vilanova ofereix estudis totalment gratuïts als interessats per fer visible, en xifres, si val la pena o no contractar el servei.

Cal anar molt en compte amb les ofertes. Darrerament es poden veure diversos anuncis de grans companyies que ofereixen percentatges alts d’interessos al traspassar el pla de pensió. Insistim, s’ha d’anar en compte. Llegir-se bé la lletra petita i no firmar res sense abans haver-se assessorat. En aquests casos, per exemple, el famós tant per cent no es cobra fins a la retirada del pla, en el moment de la jubilació. O sigui que donar, el que es diu donar, d’entrada no et donen res.

“Els plans de pensió s’han de pensar a llarg termini. I els canvis –de banc o companyia- s’han de fer per una qüestió de més o menys confiança o per circumstàncies personals”, explica Amadeu Pujol, administrador de GESTINGRAL. “Per sobre de tot, però, el més important és estar ben assessorat”, afegeix.

Perquè és important està ben assessorat?
Doncs perquè hi pot haver “sorpreses” desagradables. Segons el tipus de pla i condicions per les que optem, es pot arribar a perdre fins a un 30 o un 40% del capital destinat. Una situació que, evidentment, no passa si prèviament es rep l’assessorament d’un expert.

“El primer que fem sempre és estudiar la situació de la persona interessada. I després li fem un tratge a mida: busquem el pla que se li ajusta més, o si no li surt a compte, li recomanem que no el contracti”, assegura Albert Pujol, responsable de l’àrea d’assegurances de GESTINGRAL.

En aquest estudi es determina també el que es pot estalviar l’interessat en la declaració de la Renda. L’estalvi pot ser major o menor, segons el nivell de renda de cada client. I en alguns casos, l’estalvi és extraordinari. A continuació, un cas real viscut a GESTINGRAL:

“Recentment hem tingut un cas en el que un client, recomanat per nosaltres, va posar 3.000 euros al pla de pensió i després Hisenda li va retornar 1.000. Una tercera part del que hi havia destinat!! Però és que en ocasions l’estalvi fiscal pot ser superior al 40%. El percentatge de rendibilitat fiscal és molt elevat”, Amadeu Pujol (4-12-2015).